Na vele jaren trouwe dienst is de mechanische (centrifugaal) vervroeger versleten en geeft dit steeds grotere afwijkingen in het vervroegingsmechanisme. Ook de contactbreker nok is vaak dusdanig aan slijtage onderhevig dat dit ook een verstorende werking heeft. Het reviseren van de oorspronkelijke (Bosch) stroomverdelers is niet moeilijk, maar dan moeten nieuwe onderdelen nog wel verkrijgbaar zijn. En dat is al jaren niet meer het geval, met name als het gaat om de vervroeger en bijbehorende onderdelen. Daarom hebben we de 123-Ignition ontwikkeld.
De voordelen van de 123-Ignition op een rijtje:
- De juiste vervroeging bij alle toerentallen en altijd een maximale vonk
- Eenmaal correct afgesteld blijft goed afgesteld
- Geen contactpuntjes en condensator meer hoeven te vervangen (en afstellen)
- De vervroeger heeft geen aan slijtage onderhevige onderdelen
- Geen risico op doorbranden van de bobine wanneer het contact aan blijft staan (de 123-ignition schakelt zichzelf af na enkele seconden stilstand)
- Kortom, optimale prestaties en betrouwbaarheid zijn gegarandeerd als het om de ontsteking gaat.
De 123-Ignition wordt geleverd met montage en afstel instructie (in het Nederlands).
Aandachtspunten:
- Samen met de 123-Ignition wordt altijd een speciaal voor 123-Ignition ontworpen 123-bobine meegeleverd.
- Het wordt aanbevolen om bij aanschaf van een 123-Ignition ook de bougies en bougiekabels te vervangen.
- Met de meegeleverde instructie is het afstellen van de 123-Ignition betrekkelijk eenvoudig. Het afstellen met een stroboscoop lamp is aanbevolen, hiermee controleert u naast de statische afstelling ook de juiste vervroeging.
- Bij schade aan de 123-Ignition als gevolg van het gebruik van een verkeerde bobine, rotor, verdelerkap, bougiekabels of bougies vervalt helaas de garantie.
We hebben een compleet aanbod aan 123-Ignition sets en onderdelen voor de volgende motoren: