123-Ignition

Na vele jaren trouwe dienst is de mechanische (centrifugaal)vervroeger versleten en geeft dit steeds grotere afwijkingen in het vervroegingsmechanisme. Ook de contactbrekernok is vaak dusdanig aan slijtage onderhevig geweest dat dit ook een verstorende werking heeft. Het reviseren van de oorspronkelijke Bosch stroomverdelers is niet moeilijk, maar dan moeten nieuwe onderdelen nog wel verkrijgbaar zijn. En dat is al jaren niet meer het geval als het gaat om de vervroeger en bijbehorende onderdelen.

De voordelen van de 123-Ignition op een rijtje:

  • De juiste vervroeging bij alle toerentallen en altijd een maximale vonk
  • Eenmaal correct afgesteld blijft goed afgesteld
  • Geen contactpuntjes en condensator meer hoeven te vervangen (en afstellen)
  • De vervroeger heeft geen aan slijtage onderhevige onderdelen
  • Geen risico op doorbranden van de bobine wanneer het contact aan blijft staan (de 123-ignition schakelt zichzelf af na enkele seconden stilstand)
  • Kortom, optimale prestaties en betrouwbaarheid zijn gegarandeerd als het om de ontsteking gaat.

De 123-Ignition wordt geleverd met montage en afstel instructie (in het Nederlands)

Aandachtspunten:

  • Samen met de 123-Ignition wordt een speciaal voor123-Ignition ontworpen bobine meegeleverd.
  • Bougies en bougiekabels: Het is raadzaam om bij aanschaf van een 123-Ignition ook de bougies en bougiekabels te vervangen.
  • Afstellen: met de meegeleverde instructie is het afstellen van de 123-Ignition betrekkelijk eenvoudig. Het afstellen met een stroboscoop lamp is aanbevolen, hiermee controleert u naast de statische afstelling ook de juiste vervroeging.
  • Bij schade aan de 123-Ignition als gevolg van het gebruik van een oude of verkeerde bobine, bougiekabels of bougies vervalt helaas de garantie.